**Flex solwentowy **
Jest to technika druku pośredniego. Projekt drukowany jest na folii flex, a następnie wycinany. Tak przygotowaną naklejkę umieszczamy na gadżecie reklamowym i wgrzewamy w jego powierzchnię.
Technika ta pozwala uzyskać intensywne barwy w pełnym kolorze. Dobrze widoczne są małe elementy projektu oraz przejścia tonalne. Atramenty solwentowe są odporne na wiele czynników atmosferycznych, łącznie z promieniowaniem ultrafioletowym. Dodatkowo gotowy nadruk laminujemy w celu podwyższenia odporności na uszkodzenia mechaniczne.
Ze względu na brak kosztów przygotowania znakowanie techniką flexu solwentowego wykonujemy nawet przy niskich nakładach. W tej technice możemy zrealizować np.: torby reklamowe, koszulki firmowe, portfele, etui na smartfon. Przy większych zamówieniach gadżetów reklamowych polecamy sitodruk.
Jak odpowiednio przygotować plik?
Plik do druku należy przygotować w przestrzeni CMYK. Preferujemy wektory zapisane w PDF (font musi być zamieniony na krzywe), użyte bitmapy powinny być w jakości nie niższej niż 300 dpi. Jakość wydruku uzależniona jest od jakości przesłanych plików.
Kolor CMYK 0,0,0,0 w projekcie jest transparentny dla drukarki. Aby biały kolor był drukowany należy zastosować w pliku SPOT KOLOR (dodatkowy kolor) lub zmienić kolor biały poprzez dodanie np. jednej jednostki Y, czyli CMYK 0,1,0,0.