Znakowanie UV – nadruk cyfrowy bezpośredni
Nadruki w technologii UV pozwalają uzyskać idealne odwzorowanie projektu w pełnym kolorze wraz z przejściami tonalnymi, a zdjęcia w jakości fotograficznej. Drukarka cyfrowa przenosi projekt bezpośrednio na produkt, dlatego nie jest potrzebna żadna dodatkowa matryca. Pozwala to również na bezproblemową personalizację przedmiotów.
Drukujemy niemal na każdym sztywnym materiale o płaskiej powierzchni. Maksymalna wysokość elementu drukowanego to aż 15 cm. Są to wszelkiego rodzaju upominki reklamowe takie jak: puszki, pudełka, długopisy plastikowe, notesy, breloki, pamięci USB itp., a także tablice, naklejki, folie, opakowania, etui i inne.
Nasze drukarki umożliwiają nadruk wielkości 61 × 42 cm na całej powierzchni produktu. Zadrukowana powierzchnia jest od razu wysuszona przez naświetlanie UV, dlatego realizacje są błyskawiczne, a powstałe gadżety firmowe można natychmiast używać lub pakować. Nadruk posiada lekko wypukłą strukturę oraz wysoki połysk.
Równocześnie z nadrukowywaniem tusz jest utwardzany, dzięki czemu powstały nadruk jest trwały i dobrze sprawdza się w warunkach zewnętrznych. Jego wysoka twardość sprawia, że jest mniej podatny na zarysowania i ścieranie grafiki w trakcie użytkowania gadżetu. Jeszcze większą odporność możemy uzyskać stosując na nadruku bezbarwny lakier.
Znakowanie UV pozwala również uzyskać efekt 3D poprzez naniesienie kilku warstw nadruku. Kilkukrotnie nadrukowana farba posiada znacząco wypukłą strukturę.
Cena realizacji gadżetów reklamowych w technologii UV jest uzależniona od nakładu oraz od wielkości nadruku, czasem również od koloru powierzchni. W tej technologii możemy zastosować biały poddruk na kolorowym upominku aby uzyskać bardziej intensywne barwy projektu. Dodatkowe utwardzenie w postaci lakieru bezbarwnego oraz wydruki 3D wyceniamy indywidualnie po zapoznaniu się z projektem.
Do dyspozycji mamy pełną paletę CMYK i w tej przestrzeni należy przygotować plik do druku. Preferujemy wektory zapisane w PDF (font musi być zamieniony na krzywe), użyte bitmapy powinny być w jakości nie niższej niż 300 dpi.
Kolor CMYK 0,0,0,0 w projekcie jest transparentny dla drukarki. Aby biały kolor był drukowany należy zastosować w pliku SPOT KOLOR (dodatkowy kolor) lub zmienić kolor biały poprzez dodanie np. jednej jednostki Y, czyli CMYK 0,1,0,0.