layouts.price_nett layouts.price_gross
Your account
0 pcs., 0,00
Proceed to checkout

Sublimacja

Sublimacja

Sublimacja jest metodą nadruku pośredniego, który pozwala odwzorować skomplikowane wzory w pełnej gamie kolorystycznej. Gadżety reklamowe, które najczęściej znakujemy w tej technice to kubki, filiżanki oraz tekstylia takie jak: smycze reklamowe, ściereczki do okularów, podkładki pod mysz, koszulki reklamowe, topy, bluzy, czapki czy odzież sportowa oraz odzież robocza.

Najlepszy i tym samym najwierniejszy oryginałowi nadruk sublimacyjny uzyskamy na białym materiale (w przypadku tekstyliów powinien być to 100% poliester). Istotne jest aby materiał nie był powlekany środkami zabezpieczającymi, np. wodoodpornymi.

Technologia druku sublimacyjnego polega na przejściu tuszu sublimacyjnego z wydruku w strukturę powierzchni produktu, który jest znakowany. Najpierw wykonywany jest wydruk atramentami na specjalnym papierze transferowym, a następnie z papieru przenoszony jest na materiał za pomocą prasy termotransferowej. Proces odbywa się w warunkach wysokiego ciśnienia i temperatury.

Sublimacja trwale wnika w struktury materiału, zabarwiając go, dzięki czemu koszulka jest odporna na czyszczenie i pranie, a wielokolorowy nadruk ze zdjęciem lub grafiką jest niewyczuwalny w dotyku. Znakowane tekstylia przepuszczają powietrze, co zapewnia pełny komfort użytkowania.

Cena znakowania metodą sublimacji zależy od nakładu zamówienia oraz od wielkości znakowanego obszaru. Ilość kolorów nie ma wpływu na ostateczną wycenę.

Jak odpowiednio przygotować plik?

Plik do druku należy przygotować w przestrzeni CMYK. Najlepsze będą wektory zapisane w PDF (font musi być zamieniony na krzywe), użyte bitmapy powinny być w jakości nie niższej niż 300 dpi.